-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16147 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

آيا وقتي كسي جنب گرديد باطهارت پاك مي گردد؟
ج1) منظور از طهارت چيست ؟ اگر منظور از طهارت اين است شستن دست وصورت واعضاي نجس شده بدون غسل باشد بلي دست و صورت نجس شده پاك است ولي غسل به گردن شما باقي است و آن احكام جنابت ساقط نشده است .
اما اگر طهارت را همان غسل بدانيد وقتي كه غسل نموديد احكام جنابت از گردن شما برداشته مي شود و آن چيزهايي كه برشخص جنب حرام بوده ، حلال مي شود يعني داخل مسجد شدن حلال مي باشد ، دست به خط قرآن زدن حلال مي باشد و000
توضيح المسائل مراجع ص137 مسئله357
غسل هم به دو طريق مي باشد : 1- ترتيبي 2- ارتماسي
وهر دو طريق بايد نيت قربه الي الله باشد .
منظور از طهارت چيست ؟
طهارت 1-ظاهري : صرف شستشوي دست وصورت واعضاي نجس شد 2-واقعي : غسل
توضيح المسائل مراجع ص39-132 مسئله38-37-61-56-357

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.